DEFENSA DELS DRETS DEL TREBALL SEXUAL

[CAT]Igual que amb el posicionament transfeminista de la Cinètika, durant les jornades internes del Octubreik del 2022 es va decidir explicitar el posicionament de l’espai a favor de la lluita de lxs trabajadorxs sexuals.

Històricament, la lluita de lxs trabajadorxs sexuals per a reivindicar el treball sexual com un treball i, per tant, els seus drets com trabajadorxs, ha estat menystinguda en l’estat espanyol. En els últims anys des de l’auge del moviment feminista de 2018 hem observat com a més una part important dels feminismes ha emprès un atac acarnissat contra lxs trabajadorxs sexuals i la seva lluita, que ha estat secundeu per la política institucional.

Per això, sent conscients que el nostre posicionament no marca una gran diferència, però volent expressar la nostra solidaritat, des de la Cinètika hem volgut expressar explícitament el nostre a suport a la lluita de lxs trabajadorxs sexuals, fomentar la participació de la Cinètika en les mobilitzacions i oferir el nostre espai per a acollir les propostes o activitats polítiques que es vulgui realitzar des d’aquest moviment.

Així, després d’unes jornades de formació internes i una taula rodona amb diferents col·lectius pro drets, la Cinètika ha acordat el seu posicionament en suport a la lluita pels drets en el treball sexual.

[CAST] Al igual que con el posicionamiento transfeminista de la Cinètika, durante las jornadas internas del Octubreik del 2022 se decidió explicitar el posicionamiento del espacio a favor de la lucha de lxs trabajadorxs sexuales.

Históricamente, la lucha de lxs trabajadorxs sexuales para reivindicar el trabajo sexual como un trabajo y, por tanto, sus derechos como trabajadorxs, ha sido ninguneada en el estado español. En los últimos años desde el auge del movimiento feminista de 2018 hemos observado como además una parte importante de los feminismos ha emprendido un ataque encarnizado contra lxs trabajadorxs sexuales y su lucha, que ha sido secundad por la política institucional.

Por ello, siendo conscientes de que nuestro posicionamiento no marca una gran diferencia, pero queriendo expresar nuestra solidaridad, desde la Cinètika hemos querido expresar explícitamente nuestro a apoyo a la lucha de lxs trabajadorxs sexuales, fomentar la participación de la Cinètika en las movilizaciones y ofrecer nuestro espacio para acoger las propuestas o actividades políticas que se quiera realizar desde dicho movimiento.

Así, tras unas jornadas de formación internas y una mesa redonda con diferentes colectivos pro derechos, la Cinètika ha acordado su posicionamiento en apoyo a la lucha por los derechos en el trabajo sexual.