
[CAT] Des dels inicis de l’okupació de l’espai la relació amb premsa ha estat sempre un tema que hem volgut tractar amb cura.
Com a projecte polític militant som conscients que la premsa, sigui aquesta relativament afí o no ho sigui per a res, té la seva pròpia agenda política que en moltes ocasions serà contrària o pot posar en perill al propi projecte polític.
És per això que, durant els primers deu anys de l’espai, i malgrat haver viscut diverses situacions en les quals ens podríem haver beneficiat d’una cobertura mediàtica, s’ha decidit no parlar amb premsa ni donar entrevistes.
En 2025, davant l’ofensiva de l’Ajuntament de Barcelona, s’ha decidit obrir aquest acord una mica. Per això, mentre que es manté l’acord de no fer entrevistes, en l’actualitat l’acord sobre premsa permet que des de la Cinètika contactem amb premsa afí per a enviar informació que ens pugui ser d’utilitat que sigui pública en el pla polític per a la campanya de defensa de l’espai.
Aquesta comunicació amb premsa ha de ser acurada, respectant sempre els acords del centre social, la seguretat del mateix i sent conscients de la instrumentalització que pot fer la premsa de la informació que es faciliti des de la Cinètika.
En el cas que siguin els propis mitjans de comunicació els que contactin amb l’espai per a cobrir una notícia relacionada, això sempre haurà de parlar-se en l’assemblea general, s’hauran de respectar els ritmes de presa de decisions de la Cinètika i no es podran trencar els acords de l’espai actuar autònomament sense haver parlat sobre aquest tema en l’assemblea.
[CAST] Desde los inicios de la okupación del espacio la relación con prensa ha sido siempre un tema que hemos querido tratar con cuidado.
Como proyecto político militante somos conscientes de que la prensa, sea esta relativamente afín o no lo sea para nada, tiene su propia agenda política que en muchas ocasiones va a ser contraria o puede poner en peligro al propio proyecto político.
Es por esto que, durante los primeros diez años del espacio, y a pesar de haber vivido diversas situaciones en las cuales nos podríamos haber beneficiado de una cobertura mediática, se ha decidido no hablar con prensa ni dar entrevistas.
En 2025, ante la ofensiva del Ayuntamiento de Barcelona, se ha decidido abrir este acuerdo un poco. Por ello, mientras que se mantiene el acuerdo de no hacer entrevistas, en la actualidad el acuerdo sobre prensa permite que desde la Cinètika contactemos con prensa afín para enviar información que nos pueda ser de utilidad que sea pública en el plano político para la campaña de defensa del espacio.
Esta comunicación con prensa debe ser cuidadosa, respetando siempre los acuerdos del centro social, la seguridad del mismo y siendo conscientes de la instrumentalización que puede hacer la prensa de la información que se facilite desde la Cinètika.
En el caso de que sean los propios medios de comunicación los que contacten con el espacio para cubrir una noticia relacionada, esto siempre deberá hablarse en la asamblea general, se deberán respetar los ritmos de toma de decisiones de la Cinètika y no se podrán romper los acuerdos del espacio actuar autónomamente sin haber hablado sobre este tema en la asamblea.